۱:۱۰:۱۸ - چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ارتقای حمل و نقل عمومی مسیر توسعه شهری است
ارتقای حمل و نقل عمومی مسیر توسعه شهری است
شهردار منتخب یزد با بیان این که ناوگان اتوبوسرانی دارالعباده نیازمند نوسازی است گفت: طبق برنامه‌ریزی شهرداری و شورای شهر قرار است حمل‌ و نقل عمومی یزد متحول شود.

شهردار منتخب یزد با بیان این که ناوگان اتوبوسرانی دارالعباده نیازمند نوسازی است گفت: طبق برنامه‌ریزی شهرداری و شورای شهر قرار است حمل‌ و نقل عمومی یزد متحول شود. به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«مجتبی فرهمند» در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از ناوگان اتوبوس و مینی بوس‌‍‌های جدید با بیان این که توسعه و تقویت حمل و نقل عمومی از مهمترین سیاست‌های شهرداری یزد در زمینه رشد سهم حمل و نقل عمومی است،‌ اظهار کرد: لازمه توسعه شهرها توسعه حمل و نقل عمومی است . وی بر لزوم بازسازی ناوگان اتوبوس تاکید کرد و افزود: موضوع خرید و نوسازی ناوگان اتوبوس‌ شهری در دستور کار شهرداری یزد قرار دارد ولی قیمت‌ها بسیار متفاوت شده که اقدامات جایگزین نظیر بازسازی و ارتقای کیفی ناوگان فعلی در دستور کار قرار گرفته است. شهردار منتخب یزد با بیان این که برخی از خودروهای حمل و نقل عمومی بیش از ۱۴ سال عمر دارد، گفت: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا میانگین عمر مفید ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار پایین تر از این میزان بوده و این شرایط ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان را دو چندان کرده است . فرهمند در خصوص وضعیت ناوگان اتوبوس تصریح کرد: سازمان حمل و نقل بار ومسافر یزد دارای ۲۶۳ دستگاه اتوبوس فعال درون ‌شهری و با مدل سال‌های ۷۵ و ۸۰   است که دیگر پاسخگوی نیاز شهری نیست .   این مسئول ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ تنها پنج دستگاه و در سال ۱۳۹۵ نیز پنج دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر یزد افزوده ‌شده که تأثیری در فرآیند نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل شهری یزد نداشته است . شهردار منتخب یزد خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی شهر یزد نیازمند نوسازی است و هزینه آن باید از سوی دولت، شهرداری و مردم تأمین شود که متأسفانه از سال ۱۳۹۱ تاکنون کمکی از طرف دولت به این طرح نشده است . وی با بیان این که با برنامه های متنوع شهرداری و حمایت شورای شهر، قرار است حمل‌ و نقل عمومی یزد متحول شود، خاطرنشان کرد: برای خرید هر دستگاه اتوبوس و نوسازی آن، دولت می‌بایست ۸۲٫۵ درصد و بهره بردار نیز ۱۷.۵ درصد هزینه را پرداخت کند که طی ۶ سال گذشته هیچ گونه کمکی صورت نگرفته و با قیمت های امروزی، هیچ بهره برداری زیربار خرید ناوگان جدید نمی رود . فرهمند درباره وضعیت ناوگان مینی‌بوس رانی یزد هم گفت: یک هزار و ۵۰ دستگاه مینی بوس در شهر وجود دارد که ۹۲۸ دستگاه بالای ۱۵ سال عمر دارد و در مجموع میانگین عمر مینی بوس‌های یزد ۲۷ سال است . شهردار منتخب یزد با بیان این که در این بخش نیز دولت مشوقی برای حمایت از بهره برداران نداشته، گفت: با توجه به رشد قیمت مینی بوس، بخش خصوصی توانایی خریداری ندارد . فرهمند درباره طرح نوسازی تاکسی های شهری هم گفت: بیش از ۳۰ درصد تاکسی‌های یزد یعنی از یک هزار و ۵۰۱ دستگاه، ۵۴۶ دستگاه فرسوده و میانگین عمر تاکسی‌ها نیز بیش از ۹ سال است .  

انتهای پیام
منبع :: http://yazd.isna.ir

بر چسب ها:
تبليغات
بانک پاسارگاد