۱۷:۰۴:۲۸ - شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استعفا ندادم،‌ برکنارم کردند/ آقایی به نام “م” بدهکار بزرگ هماست
دکتر فرزانه شرفبافی مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ،با هدف شفاف سازی و ارتقا سلامت حوزه هوانوردی کشور ،بیان داشتند که در دوران مدیریت خود بر هما، به شدت در مقابل فساد ایستادگی کرده و توضیح دادند که قبل از دوره مدیریتی ایشان بر هما، بسیاری از قراردادهای بزرگ این شرکت ، به صورت ترک تشریفات مناقصه صورت می‌پذیرفت که این روند و همچنین واگذاری قراردادهای رانتی با حضور ایشان حذف شد.گزارش زیر، نکات جالبی را در این خصوص افشا کرده است.
استعفا ندادم،‌ برکنارم کردند/ آقایی به نام “م” بدهکار بزرگ هماست

شعار سال:مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفته است که در دوران مدیریت خود بر هما به شدت در مقابل فساد ایستادگی کرده و توضیح داد که بسیاری از قراردادها در هما به صورت ترک تشریفات مناقصه صورت می‌پذیرفت که این روند و همچنین واگذاری قراردادهای رانتی با حضور من حذف شد.

دکتر فرزانه شرفبافی  با بیان اینکه ۵ مطالبه مهم را در دوران مدیریت خود بر هما پیگیری کرده است که به گفته او با پیگیری این پنج مورد، “بده” شده است، اولین آن را پیگیری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی مطالبات هما از دولت برشمرد که در نهایت سازمان حسابرسی طلب ۱۸۴۹ میلیارد تومانی هما از دولت را تایید کرده که درصورت‌های مالی منتهی سال مالی ۹۶ هما هم امده است.

وی دومین مطالبه خود در این دوران را پیگیری اسناد زمین‌های هما از برخی نهادها برشمرد که هنوز هم بخشی از زمین‌های هما در دست عده‌ای از نهادها است.

شرفبافی، مطالبه طلب ۳۳۵ میلیارد تومانی هما از محل واگذاری هتل‌های هما را یکی دیگر از موارد مورد پیگیری برشمرد و مورد چهارم را پیگیری حق السهم از محل اجاره اماکنی برشمرد که به اشتباه  قرار دادهای آن بسته شده که نباید بسته می‌شد و حتی ارقام  آن هم قبلا پرداخت  شده بود.

مدیر عامل سابق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موضوع بعدی و مهم را پیگیری مطالبات ایران ایر از فردی به نام “م” ذکر کرد که این فرد طبق گزارش سازمان حسابرسی عدد بزرگی به هما بدهکار بوده و از طرف وزارت راه بر علیه او شکایت شد. هر چند که وی خود را قهرمان دور زدن تحریم می‌داند اما کارگوی هوشمند بار هما به مدت ۱۰ سال است که در اختیار او بوده و حتی مراحل تشریقات قانونی آن هم رعایت نشده بود.

وی در توصیف علت جدایی خویش از شرکت هواپیمایی ایران ایر، تاکید کرد که به هیچ عنوان از سمت خود کناره نگرفته و استعفایی هم نداده و از توضیح بیشتر پیرامون این امر اجتناب کرد اما گفت که هر چه که در توان داشته، در طبق اخلاص گذاشته و  در ۲۲ ماه دوره مدیریت خویش بر هما، تحریم‌ها را مدیریت کرد و دور نزد!

دکتر فرزانه شرفبافی در پاسخ به طرح برخی انتقادات پیرامون عملکرد خویش گفت که عده‌ای تصور می‌کنند که مدیریت ایران ایر حتما باید به یک خلبان سپرده شود، بنابراین قضاوت در مورد عملکرد خودم در این مدت را به تاریخ می سپارم!

مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره میزان زیان انباشته هما بدون اشاره دقیق به رقم زیان گفت که یک سوم زیان انباشته این شرکت هواپیمایی، با افزایش سرمایه ۱۶۱۰ میلیارد تومانی دولت در هما پوشش داده شد.

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه سال ۹۶ مانده بدهی شرکت راه آهن و هما به حساب ذخیره ارزی به عنوان افرایش سرمایه در این شرکت منظور شد که بر این اساس، مانده بدهی شامل اصل و سود تسهیلات پرداختی از حساب ذخیره ارزی به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت هواپیمایی هما براساس آخرین صورت حساب پس از کسر صندوق توسعه ملی و سهم عاملیت بانک‌های ملی تا سقف ۳۵ هزار میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه دولت در شرکت‌های مذکور منظور و مانده مطالبات ذخیره ارزی از این بابت تا مبلغ فوق تسویه شده است.

دکتر شرفبافی گفت که از رقم مصوب  ۱۸۵۰ میلیارد تومان مصوب برای ایران ایر، فقط ۱۶۱۰ میلیارد تومان آن به هما داده شد.

وی توضیح داد که قیمت گذاری هما درسال ۹۱ حدود ۳ هزار میلیارد تومان بوده که در همان سال ارزش برند آن نیز ۳ هزار میلیارد تومان قیمت گذاری شده است . اما با تجدید ارزیابی جدید، این رقم به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. دکتر شرفبافی، گفت که ارزش برند هما معادل ارزش سرمایه آن بوده که با ورود هواپیمای جدید دستکم ۵۰۰ میلیون دلار دیگر هم به ارزش هما اضافه شد.

وی در عین حال تصریح کرد که اعتقادی به مازاد بودن نیروی انسانی در هواپیمایی هما ندارد بلکه این ایرلاین کمبود هواپیما دارد زیرا “هما” یک شرکت هواپیمایی ملی است. شرفبافی تعداد نیروی انسانی ایران ایر را  ۸۵۰۰ نفر برشمرد و گفت که همواره بر سر ایران ایر زده اند که این ایر لاین مازاد نیرو دارد، حال آنکه ایران ایر باید هواپیمای بیشتری داشته باشند و ادامه داد که ایران ایر درحال حاضر ۶۵ فروند هواپیما دارد که از این تعداد فقط  ۲۶  فروند آن فعال هستند.

مراسم تکریم دکتر فرزانه شرفبافی و معارفه کاپیتان تورج دهقانی زنگنه مدیر عامل جدید شرکت هواپیمایی ایران ‌ایر ، سه شنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در محل این شرکت هواپیمایی برگزار شده بود.

دکتر شرفبافی، با بیان اینکه از ۵۰ نامه دریافتی برون سازمانی هما ۳۰ نامه آن عمدتا مربوط به تقاضای اشتغال به کار و یا بازگشت به کار است، توضیح داد که برخی از این متقاضیان بازگشت به کار به دلیل مصرف مواد مخدر، از محل کار خود منفک شده اند که پس از مدتی دوباره تمایل به بازگشت به محل کارخود را داشتند.

به گفته وی، در دوره مدیریت او، شرکت هواپیمایی هما آگهی جذب و استخدام ۱۵۰ نفر نیروی جدید را داده بود که این آگهی را حذف کردیم و شیر جذب نیروی انسانی در هما را هم سفت نگه داشتیم و افزود که در دوره دو سال گذشته ۳۰۰ نفر بازنشست شدند که با جذب ۴۰ نفر در عمل، ۲۵۰ نفر کاهش نیروی انسانی در هما اتفاق افتاد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی نود اقتصادی، تاریخ انتشار:۱۵تیر۱۳۹۸،کدخبر:۲۱۲۲۱۳۶،www.90eghtesadi.ir

منبع : شعار سال


منبع :: استعفا ندادم،‌ برکنارم کردند/ آقایی به نام “م” بدهکار بزرگ هماست

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
تبليغات
بانک پاسارگاد