۱۱:۵۴:۴۱ - چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انجام ۳۰ درصد عمليات ريلي كشور در يزد/ارائه خدمات به ۱۲۰ رام قطار در هر شبانه‌روز
انجام ۳۰ درصد عمليات ريلي كشور در يزد/ارائه خدمات به ۱۲۰ رام قطار در هر شبانه‌روز
مدير كل راه‌آهن منطقه‌ي يزد گفت: راه‌آ‌هن يزد با وجود در اختيار داشتن قريب يكهزار كيلومتر معادل هفت درصد خطوط ريلي كشور، ۳۰ درصد از عمليات راه‌اهن كشور را به خود اختصاص داده كه اين ميزان معادل چهار برابر بازدهي ديگر نواحي است.

مدير كل راه‌آهن منطقه‌ي يزد گفت: راه‌آ‌هن يزد با وجود در اختيار داشتن قريب يكهزار كيلومتر معادل هفت درصد خطوط ريلي كشور، ۳۰ درصد از عمليات راه‌اهن كشور را به خود اختصاص داده كه اين ميزان معادل چهار برابر بازدهي ديگر نواحي است. به گزارش ايسنا – منطقه يزد، «سيد مصطفي داوودي» امروز در جمع خبرنگاران ضمن گراميداشت هفته حمل و نقل، در اين باره افزود: راه‌آهن يزد در بخش بار طي چند سال گذشته رتبه اول كشور را به خود اختصاص داده به نحوي كه در سال جاري نيز تاكنون با ۱۴ ميليون تن بارگيري از مبدا استان جايگاه اول كشور و حتي در بخش تخليه بار نيز با حدود سه ميليون تن بار رتبه چهارم را در اختيار دارد. به گفته‌ي وي، راه‌آهن يزد در سال گذشته كه براي اولين بار ارزيابي بهره‌وري ادارات راه‌آهن كشور صورت گرفت نيز به عنوان راه‌آهن برتر معرفي شد. داوودي خاطرنشان كرد: راه‌آهن يزد به دليل انطباق مركز ثقل راه‌آهن كشور بر مركز جغرافيايي كشور، از پرترافيك‌ترين مناطق ريلي كشور محسوب مي‌شود به طوري كه در هر شبانه‌روز بالغ بر ۱۲۰ رام قطار در يزد تردد دارد كه ۳۰ مورد از آنها مسافربري هستند. اين مسئول با بيان اين كه راه‌آهن يزد از راه‌آهن‌هاي مسافري مهم كشور نيز قلمداد مي‌شود، گفت: تنها از ابتداي سالجاري تاكنون بيش از چهار ميليون مسافر از راه‌آهن منطقه يزد خدمات دريافت كرده‌اند كه يك ميليون نفر از آنها   مبدا يا مقصد يزد داشته‌اند. وي اضافه كرد: راه‌آهن يزد داراي ۴۲ ايستگاه است كه از مهمترين ايستگاه‌هاي مسافري آن مي‌توان به ايستگاه‌هاي نايين، اردكام، ميبد، يزد و بافق اشاره كرد. اجراي بزرگترين طرح‌هاي ريلي كشور در يزد داوودي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اين كه بزرگترين طرح‌هاي ريلي كشور در يزد در حال انجام است، گفت: هم‌اكنون ۵۰۰ كيلومتر راه‌اهن در يزد در حال ساخت است و اين در حالي است كه نرخ ساخت هر كيلومتر راه‌آهن به طور متوسط شش ميليارد تومان است. وي از جمله طرح‌هاي ريلي در حال انجام يزد را ساخت خط دوم راه‌آهن بافق – عقدا به طول ۲۸۰ كيلومتر و پيشرفت فيزيكي ۸۰ درصد ذكر و ابراز اميدواري كرد كه اين طرح تا پايان سال ۹۸ آماده بهره‌براري كامل شود. وي ديگر طرح ريلي استان را خط راه‌آهن يزد – شيراز(اقليد) برشمرد و گفت: اين مسير داراي طول ۲۸۰ كيلومتر است كه ۲۵۰ كيلومتر آن با پيشرفت فيزيكي حدود ۷۰ درصد در استان يزد قرار دارد و اميد است با حمايت‌هاي مسئولان تا پايان سال ۹۸ آماده بهره‌برداري شود. داوودي ضمن اشاره به اهميت راه‌اندازي خطوط فوق، اظهار كرد: طرح‌هاي مورد اشاره به منظور تكميل و بهره‌برداري به همت ويژه و حمايت مالي مسئولان نياز دارد. ايستگاه يزد يكي از ۵ ايستگاه ثبتي كشور مدير كل راه‌آهن يزد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين كه ايستگاه يزد يكي از پنج ايستگاه ثبت ملي شده‌ي كشور است، اين ايستگاه را به لحاظ امكانات در شان عنوان شهر جهاني يزد ندانست و گفت: در همين راستا طرح بهسازي ايستگاه مسافربري راه‌آهن يزد را در دستور كار داريم كه فاز نخست آن با اعتباري قريب ۲۰ ميليارد تومان تا نيمه سال ۹۸ آماده بهره‌برداري خواهد شد. وي از تلاش براي خروج مجموعه اداري راه‌آهن منطقه يزد از محل كنوني ايستگاه يزد در بازه زماني سه ساله، گفت: همچنين با حمايت استانداري و مشاركت شهرداري يزد قرار است با هزينه ۲۰ ميليارد تومان معابر پيرامون اين ايستگاه نيز بهسازي شود. وي يكي از طرح‌هاي در آستانه افتتاح راه‌آهن يزد را طرح مسقف كردن سكوهاي مسافري ايستگاه يزد ذكر كرد كه به منظور رفاه مسافران در فصول گرم و زمستان‌هاي سرد يزد با وسعت ۱۳ هزار مترمربع و اعتبار شش ميليارد تومان مراحل پاياني خود را طي مي‌كند. توافقات اوليه براي ايجاد قطار حومه‌اي يزد ‌ داوودي توضيحاتي را در مورد قطار حومه‌اي يزد نيز بيان كرد و گفت: اين طرح كه از عقدا تا مهريز كشيده مي‌شود و به مسافران شهرهاي مختلف استان يزد خدمات ارائه مي‌كند، از سه سال پيش در دستور كار مسئولان استان قرار گرفته و هم‌اكنون تفاهم‌نامه اوليه‌اي در استان بدين منظور شكل گرفته كه بايد در سطح كشوري مورد تاييد و امضاي وزارت راه و شهرسازي براي اجرا قرار گيرد. وي همچنين از آمادگي راه‌آهن يزد براي ارائه خدمات باربري به صناع استان در قالب ايجاد خطوط آنتني خبر داد و گفت: متاسفانه به رغم رايزني با صنايع مختلف و صرفه اقتصادي بالا حمل ريلي بار به لحاظ مسائل زيست محيطي، مصرف سوخت و تلفات جاني در قياس با حمل و نقل جاده‌اي، تاكنون استقبال چنداني از اين خدمات نشده است. وي در اين رابطه به تكليف در نظر گرفته شده در قانون ششم توسعه مبني بر افزايش سهم راه‌آهن به ۳۰ درصد حمل بار كشور، گفت: اين ميزان در كشورمان هم‌اكنون حدود ۱۰ درصد است و اين در حالي است كه كشورهاي اروپايي ۲۵ درصد و در كشوري مانند روسيه قريب ۸۰ درصد است. وي از استقرار دو پايانه لجستيك، يك دهكده لجستيك و يك مركز لجستيك حمل و نقل ريلي در استان يزد خر داد و ابراز اميدواري كرد كه با اجراي اين زيرساخت‌ها، برنامه‌ قانون‌گذار در مورد افزايش سهم راه‌آهن در حمل و نقل كشور محقق شود. بي‌تمايلي سرمايه‌گذاران يزدي به راه‌آهن مدير كل راه‌آهن يزد با بيان اين كه خوشبختانه كشورمان امسال به تكنولوژي‌هاي ساخت لوكوموتيو و ريل دست يافته است، گفت: علاوه بر فعال شدن مجدد كارخانه تعمير واگن در شهرستان ميبد پس از يك وقفه چند ساله، فعال‌سازي كارخانجات تعمير و سپس ساخت واگن را در دو شهرستان بافق و اردكان نيز دنبال مي كنيم. وي به كسب توامان دو ستاره تعالي توسط راه‌آهن يزد براي اولين بار در كشور در سال ۹۵ و كسب يك ستاره تعالي ديگر در سال گذشته اشاره و ابراز اميدواري كرد كه راه‌آهن در سال‌هاي آتي موفق به كسب تنديس‌هاي تعالي نيز شود. وي در مورد ميزان رضايت مخاطبان راه‌آهن يزد نيز گفت: خوشبختانه ميزان فروش بليط و ضريب اشغال قطارهاي استان در عمل بيانگر ميزان رضايت مسافران است ولي به طور كلي در آخرين نظرسنجي صورت گرفته اين ميزان حدود ۸۰ درصد بوده است كه كاهش تاخيرها و نوسازي ناوگان ريلي در اين خصوص بي‌تاثير نبوده است. داوودي با بيان اين كه گاهاً در فضاي مجازي سخن از كاهش سهميه قطارهاي يزد مي‌شود، اين اخبار را تكذيب و از افزايش مداوم اين سهميه خبر داد و اظهار كرد: متاسفانه طي سال‌هاي گذشته تاكنون نتوانسته‌ايم سرمايه‌گذاران يزدي را متقاعد به ايجاد شركت ريلي بومي كنيم و شهروندان يزد بايد توجه داشته باشند كه نمي‌توان از قطارهاي بومي استان‌هاي ديگر كه از تسهيلات استاني خود استفاده مي‌كنند، انتظار ارائه بهترين خدمات را براي مردم يزد داشت.
انتهای پیام
منبع :: http://yazd.isna.ir

بر چسب ها:
تبليغات
بانک پاسارگاد