۱۲:۱۵:۴۲ - دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بین المللی سازی، تصمیمی هوشمندانه
بین المللی سازی، تصمیمی هوشمندانه
دوهفته نامه پیام یزد در شماره هفتم خود در یادداشتی با عنوان «بین المللی سازی، تصمیمی هوشمندانه» به قلم امین فلاح نوشت: توسعه زیرساخت های بین المللی و افزایش ارتباطات و به تبع آن ایجاد منافع مشترک بین بخش خصوصی داخلی و خارجی یکی از راهکار های گذر از شرایط سخت اقتصادی کنونی است.

در ادامه این مطلب آمده است: چنانچه این مهم به خوبی و با دقت نظر لازم و با رعایت اصول و قواعدی انجام شود، صلح و امنیت را پایدار می نماید و چه منطقی تری است اگر ما به آینده نگاری روی آوریم!
نیک مستحضرید اگر بسترسازی لازم در شرایط قبل از برجام در استان یزد مهیا بود، امکان (تاکید می کنم:امکان) استفاده از آن ظرفیت های ایجاد شده، وجود داشت اما در این دیار نه تنها ظرفیت سازی لازم صورت نگرفته بود بلکه اندک فضا های موجود نیز مورد غفلت قرار گرفت و ما چه استادیم در فرصت سوزی!
اندک عقب ماندگی های استان یزد که به واسطه تعلل های متمادی رخ داده را می توان با تفکر استراتژیک و در قالب یک تصمیم هوشمندانه به یک پیشرفت و حرکت شتابان تبدیل نمود. شاید برای گرفتن یک تصمیم هوشمندانه، انتخاب بین المللی سازی یزد در ابعاد مختلف گزینه مناسبی باشد.
امروز با در نظر گرفتن تمامی محدودیت ها، ارتقا جایگاه بین المللی استان یزد (باهمراهی، همکاری و فعالیت تیمی) و افزایش ارتباطات در سطح جهانی، باید در دستورکار قرار گیرد و موکداً بر ارتقا ادبیات و گفتمان بین الملل در بخش های اقتصادی و بازرگانی، علمی، فناوری و تکنولوژی، گردشگری تاکید شود.
پلتفرم‌های چندوجهی توسعه که مد نظر مدیریت ارشد استان قرار گرفته است؛ دو یا چند گروه مجزا و در عین حال به هم وابسته را دور هم جمع می‌کنند. به نظر می آید یکی از وجوه مشترک در همه این زمینه های روابط بین الملل باشد. امروزه برای گسترش گردشگری نیازمند معرفی هرچه بیشتر این دیار هستیم و این مهم از ارتباطات مناسب می گذرد.
مدیریت شهری برای استفاده از تجارب شهرهای موفق دنیا و بهره بردن از ظرفیت آنان می تواند از بستر خواهرخواندگی و یا اسناد همکاری متقابل استفاده کند.
صنعتِ این سرزمین برای نوسازی و تحول باید از ظرف انتقال تکنولوژی و فناوری رفع خستگی کند و آغاز گر پویایی باشد.
توسعه بازار و بازارسازی و بازاریابی صنعت نیز بر محور صادرات بسیار مناسب تر است.
در حوزه دانشگاهی و آموزش عالی، رساندن دانشگاه ها به تراز بین المللی، ایجاد شعب دانشگاه های کشورمان در دیگر کشورها و ایجاد دوره های مشترک با مشارکت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی که در برنامه ششم توسعه بر آن تاکید شده نیز از موارد قابل ذکر در روابط بین الملل استان نهفته است.
در کنار این تلاش و ارتقا ادبیات، شایسته است نسبت به چابک سازی و افزایش ظرفیت ها گام برداریم که این مهم در بخش های گوناگون با پیگیری های مجدانه آغاز شده و روز به روز توسعه می باید.
عمیقاً معتقدم، یزد پتانسیل ظهور و بروز در عرصه بین المللی دارد و کارآمدی یزد در صحنه بین المللی در آینده ای نزدیک به بار خواهد نشست هرچند چندسالی دیر آغاز کردیم اما سرانجام شروع کردیم!
دوهفته‌نامه پیام یزد در گستره استان یزد منتشر و توزیع می‌شود.
۱۷۵ رسانه در استان یزد مجوز دارند که از این تعداد ۱۲۶ مجوز متعلق به نشریات چاپی، ۳۱ مورد متعلق به رسانه های برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری) و ١۸ مجوز هم مربوط به رسانه های الکترونیک غیر برخط است.
۷۵۳۲/ ۶۱۹۷


منبع :: http://www.irna.ir

تبليغات
بانک پاسارگاد