۲۰:۰۸:۴۸ - دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جای تفکر در سیستم آموزشی کشور خالی است/انتقاد از درجا زدن صنعت
جای تفکر در سیستم آموزشی کشور خالی است/انتقاد از درجا زدن صنعت
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری امروز در دیدار با مدیران آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر اینکه در سیستم آموزشی ما نوآوری، تولید، پیشرفت، تعقل، تفکر ما نادیده گرفته شده است، اظهار داشت: بیش از یک قرن است که سیستم حفظ کن و نمره بگیر در سیستم آموزشی ما ورود […]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری امروز در دیدار با مدیران آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر اینکه در سیستم آموزشی ما نوآوری، تولید، پیشرفت، تعقل، تفکر ما نادیده گرفته شده است، اظهار داشت: بیش از یک قرن است که سیستم حفظ کن و نمره بگیر در سیستم آموزشی ما ورود کرده و این سیستم نمی تواند دانش آموز خلاق تربیت کند.

وی با بیان اینکه گره های موجود در کشور در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی به وسیله نوآوری باز می شود، عنوان کرد: نوآوری باید در سیستم آموزشی ما وجود داشته باشد تا کودکان ما از ابتدا خلاق بار بیایند.

ناصری خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت کشور ما به نحوی است که ناچاریم مواد اولیه بسیاری از تولیدات خود را از خارج از کشور وارد کنیم و این به معنای وابستگی به بیگانگان است.

وی تصریح کرد: چرا باید بعد از گذشت ۵۰ سال از ورود صنعت خودروسازی به کشور، همچنان به بیگانگان وابسته باشیم و شاهد تولید خودروهای بی کیفیت و تداوم روال ساخت خودروها در طی نیم قرن باشیم و تولیدکنندگان ما نتوانند حتی برای قطعاتی مثل دستگیره خودرو، بهبودی ایجاد کنند.

ناصری عنوان کرد: علت این موضوع این است که در مدارس ما به دانش آموزان نگفته اند فکر کن و برای بهبود کارها تعقل داشته باش، نواوری و تولید را به دانش آموزانمان آموزش ندادیم و خلاقیت را در وجود آنها ظهور و بروز ندادیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در برخی از عرصه‌های علمی کشور از جمله رشته‌های پزشکی پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم خاطرنشان کرد: ما در هسته‌ای، پزشکی، نانوها و صنایع دفاعی سدهای پیش رو را رد کردیم و به توسعه‌های زیادی دست پیدا کردیم ولی این تجربه را در عرصه‌های صنعت و مورادی از این قبیل مورد استفاده قرار ندادیم.

ناصری تصریح کرد: به دلیل نظام آموزشی که در کشور وجود دارد دانش‌آموز و دانشجو حاضر نیست در دروس کنکاش و بررسی کند و در صورت وجود اشکال آن را برای برطرف شدن اعلام کند بلکه به دلیل اینکه می‌خواهد در کنکور قبول شود یا مدرک دانشگاهی بگیرد، تنها روی حفظ کردن همان جزوه و کتابی تمرکز ‌کند که استاد به وی داده است.

تبليغات
بانک پاسارگاد