به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمصطفی داوودی، روز سهشنبه در نشست خبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دستگاههای شورای حمل و نقل استان اظهار داشت: با توجه به الحاق ۱۵۰ کیلومتر از محور بافق – جندق به محدوده یزد ، هم اکنون حدود هزار کیلومتر خط آهن زیرمجموعه این اداره کل است.

وی بابیان اینکه هماکنون حدود ۵۵۰ کیلومتر راهآهن در محدوده استان یزد در حال ساخت است ، افزود: در واقع با اجرای این طرحها در ۲ منطقه استان ، بزرگترین پروژههای ریلی کشور در این استان در دست اجراست.

مدیرکل راهآهن یزد تصریح کرد: ساخت هر کیلومتر راهآهن به طور متوسط ۶ میلیارد تومان هزینه دارد و بیش از سه هزار میلیارد تومان طرح ریلی در استان در حال اجراست.

داوودی بابیان اینکه یکی از این طرحها ساخت خط دوم راهآهن بافق – عقدا به طول ۲۵۰ کیلومتر است ، اضافه کرد: این طرح ۲ برابر استان اصفهان یعنی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم ۶۰کیلومتر آن تا دهه فجر و مابقی تا پایان سال ۹۸ آماده بهرهبرداری شود.

خبر جدید  ۶۵۰ خادمیار رضوی در شهرستان مهریز فعالیت می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه سال گذشته توانست سه رتبه برتر سه ستاره تعالی ، رتبه برتر ایمنی باوجود عملیات اجرایی بالا و رتبه برتر بهرهوری را کسب کند.

رئیس هماهنگی امور مناطق راه آهن کشور افزود: در سال ۹۵ موفق به کسب ۲ ستاره تعالی توسط راهآهن یزد برای اولین بار در کشور و ارتقاء آن به سه ستاره در سال ۹۷ شدیم که بر اساس ارزیابی و نظرسنجی مردمی به یزد تعلق گرفت.

به گفته داوودی ، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار میلیون نفر مسافر از راهآهن منطقه یزد خدمات گرفتهاند که مبدأ یا مقصد یکمیلیون نفر از آنها یزد بود و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد دارد.

خبر جدید  به کارگیری ظرفیت دستگاه های اجرایی در غنی سازی اوقات فراغت با تاکید بر مناطق کم برخوردار

وی با بیان اینکه ۷۵درصد واگن های کشور ، حداقل یک بار در سال گذشته از محدوده یزد عبور کرده است ، ادامه داد: راه‎آهن یزد در حیطه بار نیز امسال نزدیک به ۱۷ میلیون تن بارگیری و تخلیه داشت که نزدیک به ۱۴ میلیون تن بارگیری در یزد و نزدیک به سه میلیون تن تخلیه بود و در این زمینه حدود ۱۱ درصد رشد داشت.

مدیرکل راهآهن یزد از دیگر طرحهای در دست اقدام را بهسازی ایستگاه مرکز استان بهعنوان یکی از پنج ایستگاه میراث ثبتی اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست ، عملیات اجرایی این طرح با ۲۵ میلیارد ریال آغاز می شود و برای تکمیل ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

خبر جدید  عبرت‌آموزی از حوادث گذشته مورد توجه ویژه قرار گیرد

داوودی در پایان با اعلام یک خبر خوش برای یزدی هم گفت: با تلاشهای یکساله ، از اول بهمنماه ساعت ورود قطار یزد به تهران که پیشتر چهار صبح بود به هفت صبح تغییر خواهد کرد و حرکت از مبدأ یزد نیز بهجای ساعت ۱۹ به ۲۲ شب تغییر میکند.

در این جلسه ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد هم گزارشی درباره روند فعالیتهای بخش حمل و نقل و تلاش های صورت گرفته در بخش ریلی ارائه کرد.