۱۹:۳۶:۵۶ - شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عامل رکود کسب و کار در ايران فقط تحريم‌ها نیست!
عامل رکود کسب و کار در ايران فقط تحريم‌ها نیست!
یک مشاور کسب و کار در یزد از عدم تاثیرگذاری مطلق شرایط سیاسی و اقتصادی بر رکود کسب و کارهای کوچک و متوسط در كشورمان خبر مي‌دهد و یکی از بزرگترین مشکلات اين حوزه را مربوط با ضعف منابع انسانی مي‌خواند.

یک مشاور کسب و کار در یزد از عدم تاثیرگذاری مطلق شرایط سیاسی و اقتصادی بر رکود کسب و کارهای کوچک و متوسط در كشورمان خبر مي‌دهد و یکی از بزرگترین مشکلات اين حوزه را مربوط با ضعف منابع انسانی مي‌خواند. «سعید عرفان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، با تاكيد بر اين كه که تحریم‌ها و نوسانات سیاسی مشکل اصلی رکود کسب و کارهای کوچک و متوسط در کشورمان نیست، اظهار مي‌كند: متاسفانه علي‌ رغم باور عمومی، کسب و کارهای امروز در جامعه تنها از نوسانات اقتصادی و سیاسی رنج نمی‌برند بلکه ضعف منابع انسانی نيز یکی از بزرگترین مشکلات این حوزه در كشور و استان يزد است. وی در اين باره اضافه مي‌كند: متاسفانه نیروی انسانی خوب در كشور كاهش يافته به نحوي كه نسل جوان فعال در بازار كار امروز عمدتاً نیروهای راحت‌طلب هستند و به عبارتي «جیب خالی و پز عالی» دارند. این کارشناس کسب و کارهاي حرفه‌ای همچنين بر اهميت مطلع بودن صاحبان کسب و کار از اخبار شرایط سیاسی و اقتصادی دنیا تاكيد مي‌كند و مي‌گويد: كسب و كارها بايد کاملاً از اوضاع آگاه باشند تا بتوانند در تصمیمات خود به ویژه جهت خرید مواد اولیه و بسیاری از موارد موارد از این آگاهی‌ها بهره بگيرند. وی معتقد است كه طرز فکر سنتی و در نظر نگرفتن تغییر سبک زندگي جامعه‌ي هدف از دیگر عوامل بروز بحران‌‌هاي اقتصادي برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بعضاً بزرگ است چرا كه بسیاری از کسب و کارها به دنبال عدم آگاهی لازم و شناخت کافی از جامعه گاهاً حذف و البته در مقابل نيز برخی دیگر ره دليل داشتن اين شناخت، موفق خواهند شد. عرفان به هفت کلید طلایی براي موفقيت در کسب و کار اشاره مي‌كند و مي‌گويد: اهتمام به اين موارد شامل رقبای تازه نفس، تکنولوژی‌ و دانش روز، تغییر رفتار خرید و مصرف، تغییر سبک زندگي جامعه هدف، شرایط انسانی اعم از شرايط زندگي نیروی کار و نيز كارفرما و همچنين شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه مي‌تواند عامل موفقيت يا نابودي هر کسب و کاري را فراهم آورد. وی با بیان این که موضوعاتي مانند خریدهای اینترنتی و تغییر سلیقه جامعه مواردی است که این روزها کسب و کارهای سنتی را با چالش مواجه کرده است، تاكيد مي‌كند: اگر این کسب و کارها نتوانند نیاز امروز جامعه را برآورده کنند، حذف خواهند شد. وی در همين رابطه به ضرورت روی آوردن كسب و كارهاي سنتي جامعه به سمت دنیای مجازی و استفاده از قدرت این ابزار نوين اشاره و در اين باره تصريح مي‌كند: در حال حاضر اکثر مردم بیش از دو ساعت از زمان خود را در دنیای مجازی سپری می‌کنند لذا یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات کسب و کارها استفاده از فضای مجازی است. این کارشناس حوزه کسب و کار با اشاره به صرفه‌ي اقتصادی بالا در کسب و کارهای خانگی، بيان مي‌كند: بهترین اقدام در شرایط کنونی روی آوردن جامعه به کسب و کارهای خانگی و استفاده از دنیای مجازی است که درآمدزایی بالا با صرف هزینه‌های پایین را به دنبال دارد. وی بهره‌مندی از تهدیدهای کنونی به عنوان یک فرصت را از ضرورت‌هاي توسعه کسب و کارها عنوان مي‌كند و مي‌گويد: در شرایط کنونی که متاثر از تغییرات شرایط سیاسی و اقتصادی بسیاری از رقبا از دایره خارج شده‌اند و بازار دچار رکود است، بهترین فرصت برای آموزش پرسنل و بهره‌مندی از این عرصه به منظور تقویت کسب و کار است تا در همین بازار بتوان درآمدزایی قابل توجهی داشت. عرفان با اشاره به اهمیت شناخت نیازهای جامعه کنونی، ابراز مي‌كند: باید برای بقا و سپس توسعه اشتغال و درآمدزایی کسب و کار، ابتدا آموزش دید و سپس نیازهای جامعه را بر اساس آموزش شناسایی و کسب و کار را به این سمت و سو سوق داد. وی همچنين با تاکید بر نقش آموزش در پیدا کردن بازار مناسب برای فروش و درآمدزایی، خاطرنشان مي‌كند: کسب و کار نباید به سمت رقابت‌های تنگاتنگ حرکت کند چون جایی که رقابت زیاد باشد، تقاضا کمتر و بازار متاثر از این رقابت راکد می‌شود لذا باید تخصص را بالا برد و از میزان رقابت کاست. عرفان در پايان با بیان این که نباید از دولت انتظار برآورد تمام کاستی‌های جامعه را داشت، عنوان مي‌كند: نباید تنها به دنبال محاکمه دولت و قصورات کسب و کارهای خودمان را تفويض به ديگران كنيم بلکه باید شناخت و آگاهی را با آموزش بالا ببریم و هدفمند اقدام کنیم.
انتهای پیام
منبع :: عامل رکود کسب و کار در ايران فقط تحريم‌ها نیست!

بر چسب ها:
تبليغات
بانک پاسارگاد