۱:۴۵:۰۹ - دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۵۶۵ هزار کارت ملی هوشمند در استان یزد صادر شد
۵۶۵ هزار کارت ملی هوشمند در استان یزد صادر شد
مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به اینکه ۵۶۵ هزار کارت هوشمند ملی در استان یزد صادر شده از عدم مراجعه ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار نفر برای دریافت این کارت در یزد خبر داد.

– اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، محمدعلی مکرمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که در طول سالهای قبل پیگیری و اجرا شده، طرح کارت ملی هوشمند است.مدیرکل ثبت احوال استان یزد با تاکید بر اینکه کارت ملی هوشمند برای شهروندان خدمات بسیار متنوعی به دنبال دارد و از مزایای مختلفی برخوردار شده تصریح کرد: یکی از مزایا و خدماتی که از طریق این کارت ارائه میشود، حذف کارتهای مختلف تا حد امکان برای جلوگیری از موازی کاری و صدور کارتهای متعدد است.بیش از یک میلیون گلستانی در سامانه کارت ملی هوشمند ثبتنام کردند۷۳ درصد مردم استان کرمان کارت ملی هوشمند دریافت کردند۷۲ ایستگاه ثابت و سیار ثبتنام کارت هوشمند ملی در قم راهاندازی شدمکرمی با تاکید بر اینکه به این وسیله تنها یک کارت شناسایی در دست مردم است و برای آنها سهولت بیشتری به دنبال دارد، در ارتباط با امکانات کارت گفت: افزودن کاربرد جدید پس از صدور به این کارت یکی از اصلیترین امکاناتی است که در این کارتها وجود دارد و در فاز نخست تنها شناسایی و تطبیق هویت انجام شده است.وی خاطرنشان کرد: در فاز دوم بدون اینکه نیاز به تغییر کارت وجود داشته باشد، کاربرد امضای دیجیتال اضافه میشود و شهروندان میتوانند از خدماتی که به این وسیله ارائه میشود استفاده کنند.مدیرکل ثبت احوال استان یزد تصریح کرد: این کارت در واقع کلید ورود به دولت الکترونیک است و بسیاری از اقداماتی که افراد به وسیله کارتهای الکترونیکی باید در طول روز انجام دهند تنها با همین کارت انجام میشود.مکرمی تصریح کرد: در سطح کشور تاکنون ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار کارت درخواست دریافت شده که ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت تحویل شده است.وی در ارتباط با آمار با بیان اینکه در استان یزد ۶۱۰ هزار کارت شهروندی درخواست شده گفت: ۵۶۵ هزار و ۵۸ مورد کارت تاکنون تحویل شده و ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار نفر در استان یزد هنوز اقدامی برای دریافت کارت نداشتهاند که پس از اتمام مهلت استفاده از این کارتها، این افراد نمیتوانند از خدمات دولت الکترونیک استفاده کنند.وی در ارتباط با ثبت اطلاعات شهروندان در این طرح تصریح کرد: شهروندان لازم است هرگونه تغییر نشانی را ظرف مدت حداکثر ۲۰ روز از طریق سامانه اعلام تغییر نشانی در درگاه ثبت احوال کشور اعلام نمایند.مدیرکل ثبت اسناد استان یزد خاطرنشان کرد: ارائه نشانی محل اقامت مغایر با پایگاه اطلاعاتی برخط ثبت احوال، منجر به ایجاد اختلال در عرضه خدمات شده و تا احراز هویت مجدد و اصلاح نشانی، ارائه تمامی خدمات دولت الکترونیکی به شخص متوقف میشود.انتهای پیام/ش
منبع :: https://www.tasnimnews.com

تبليغات
بانک پاسارگاد